Nu oferi nimănui datele personale sau ale cardului tău . bancar în scop de a participa în sondaje online.
Moldtelecom te atenționează despre escrocheriile ce se desfășoară și pot avea loc în mediul online, în care riști să fii atras într-o schemă frauduloasă, să îți fie furate datele cardului bancar, identitatea sau să-ți fie utilizate serviciile într-un mod abuziv, cu generarea unui supra-cost a acestora (apeluri și mesaje SMS internaționale).
Informații generale
Nu accepta să participi la sondaje false organizate din numele companiei Moldtelecom și fii prudent la ofertele vădit prea avantajoase ca să fie adevărate (atât din mesajele pop-up de publicitate sau ofertele de pe portalurile de vânzări online). Fii atent la paginile web pe care le accesezi și la nivelul de credibilitate al acestora. Dacă pagina nu îți este cunoscută, evită accesarea acesteia și accesează manual pagina oficială a mărcii comerciale din mesaj.
Escrocii te pot informa, de exemplu, printr-un mesaj SMS, Mail, Notificare OS / navigator web sau rețele de socializare că faci parte dintr-un grup de utilizatori selectați să participe la un sondaj, iar în schimbul participării obții un cadou. Pentru participare ți se poate solicita să răspunzi la câteva întrebări, printre să completezi câmpuri cu datele cardului tău bancar. Sau ți se va cere să actualizezi datele coletului poștal, deoarece coletul expediat nu poate să ajungă la destinație din cauza unor date greșit introduse în adresa de expediere. În rezultat, escrocii intră în posesia datelor tale, în scopul de a extrage sume mari de bani sau de a face alte achitări online.
Toate concursurile și tombolele organizate de Moldtelecom sunt publicate pe paginile oficiale ale rețelelor de socializare şi pe website-ul companiei. Pentru participarea în cadrul acestora sau în cadrul unor sondaje, Moldtelecom niciodată nu solicită informații cu privire la cardul bancar pe care-l deții.
Nu răspunde și nu reapela numerele internaționale dubioase. Riști să-ți fie consumați banii din cont.
Dacă ai primit un apel sau un mesaj suspicios, chiar și de la un număr național, raportează problema prin apel la 1181 sau mesaj mail la 1181@moldtelecom.md. Infractorii, prin tehnici inteligente, pot să falsifice numărul de apelare, să vă provoace la acțiuni compromițătoare sau să pretindă că sunt o rudă de exemplu într-o situație critică care are necesitate urgentă de bani. Pentru a te asigura că apelul sau mesajul este autentic, încearcă să contactezi solicitantul (în cazul în care este o persoană pe care o cunoști) printr-un alt canal de comunicare. Nu lua decizii pripite, banii transferați, de obicei, nu mai pot fi recuperați.
Cum să te protejezi?
Protejează-ți dispozitivul mobil și conturilor deținute
Setează parole de blocare a telefonului și blocarea automată a ecranului;
Modifică PIN codul inițial setat pe cartela SIM;
Nu păstra detalii personale, cum ar fi parole sau coduri PIN în mesaje SMS, e-mailuri sau notițe;
Deconectează conexiunea WiFi și Bluetooth-ul, atunci când nu îl utilizezi, dezactivează conectarea automată la surse necunoscute;
Nu lăsa fără atenție telefonul mobil;
Nu culege și nu accesa de pe dispozitivul mobil diverse coduri și link-uri pentru a beneficia de anumite oferte;
Nu instala aplicații necunoscute și din surse dubioase, utilizează platformele recomandate de producător;
Nu utiliza aplicații necunoscute și neautorizate pentru verificarea plăților efectuate sau pentru verificarea funcționalității serviciilor de care beneficiezi;
Menține actualizate aplicațiile instalate și Sistemul de Operare (OS);
Setează parole complexe la conturile web, aplicații sau platforme de rețele de socializare. Este recomandat ca parolele să conțină cel puțin 9 caractere formate din litere și cifre, dintre care cel puțin o literă majusculă și un simbol special;
O bună practică este de a verifica periodic drepturile aplicațiilor instalate pe dispozitiv, drepturile excesive este recomandat să fie dezactivate.
Pierderea dispozitivului mobil sau a cartelei SIM
Dacă ai pierdut dispozitivul mobil, notifică operatorul cât de curînd posibil prin apel la 1181, pentru a evita utilizarea abuzivă a serviciilor de telecomunicații (generare trafic și apeluri excesive sau internaționale) sau furtul de identitate;
În caz de furt adresează-te organelor de lege pentru a declara pierderea/furtul dispozitivului;
Încercă, cât de curent posibil, să resetezi parolele la toate conturile instalate pe dispozitivul pierdut sau legate de numărul/cartela SIM pierdută. Persoanele cu rea intenție ar putea încerca să reseteze conturile deținute prin procedura de restabilire a parolei prin numărul de telefon;
Pierderea dispozitivului poate aduce la situații de furt de identitate (resetarea parolelor de acces la conturile personale, acces la conturile bancare, etc.) și ca urmare persoanele rău intenționate ar putea să facă achiziții din contul tău sau să încerce să obțină de la listele de contacte din dispozitiv date sau să ceară bani în regim de urgență pentru a rezolva o problemă critică;
Dacă telefonul sau cartela SIM au fost recuperate, pentru evitarea situației în care acestea ar fi putut fi compromise, adresează-te la oricare oficiu comercial pentru schimbul cartelei SIM.
Oferirea de premii, bonusuri sau oferte promoționale false
Nu da curs solicitărilor din partea persoanelor necunoscute care te anunță că ai câștigat un premiu şi îți solicită, pe lângă informația referitoare la datele din buletinul de identitate, accesarea anumitor coduri, furnizarea informației referitoare la conturile bancare sau alte informații confidențiale (parole personale de acces la contul de abonat etc.), inclusiv evită să accesezi link-urile și pop-up-urile de acest fel;
Nu răspunde solicitărilor de a efectua plata urgentă a unor sume de bani pentru a intra în posesia unor premii câștigate în cadrul campaniilor organizate de Moldtelecom;
Nu da click pe ferestrele pop-up care îți afișează că ai câștigat un premiu fabulos sau care promovează o super ofertă personalizată;
Pentru a verifica autenticitatea ofertei sau promoției, accesează direct pagina brand-ului prezentat în promoție.
Apeluri și SMS de la numere necunoscute
Nu reveni cu apel la numerele necunoscute, în special internaționale, pentru că riști să pierzi minutele din cont sau să fii taxat extra cost;
Nu accesa link-urile primite prin sms sau e-mail, deoarece acestea pot duce la virusarea dispozitivului și extragerea datelor stocate în el; Unele aplicații malițioase pot genera trafic date, SMS sau voce fără permisiunea utilizatorului și pot genera supra costuri sau infecta alți utilizatori din lista de contacte ale dispozitivului infectat;
Nu oferi date şi informații personale, coduri de reîncărcare, precum şi codurile PIN, numărul cardului bancar sau al contului online persoanelor necunoscute;
Nu răspunde la mesaje online sau SMS, care îți cer informații personale, bancare sau care îți solicită să iei decizii pripite în vederea „beneficierii de o ofertă” sau pentru „a ajuta un prieten aflat într-o situație urgentă”;
Nu oferi informații detaliate despre identitatea personală indivizilor care pretind a fi reprezentanți ai unor entități autentice;
Dacă ai dubii cu privire la veridicitatea unui apel sau SMS, blochează numărul pentru a nu accesa din greșeală link-urile transmise și contactează banca/compania direct, la datele de contact pe care știi că sunt autentice;
Dacă ai dubii cu privire la un apel survenit de la o persoană cunoscute, dar pe care nu ai recunoscut-o în momentul convorbirii (suspiciune de fraudă de tip simulare accident în care persoana apelantă pretinde urgent o sumă de bani pentru a rezolva o problemă cu organele de lege sau pentru achitare servicii de spital), încearcă să contactezi persoana pe o cale alternativă. Acest lucru va minimiza riscul ca apelul să fi fost falsificat sau că potențiala persoana nu mai deține numărul înregistrat în telefon;
Atenție deosebită la mesajele dubioase primite, sistemele de operare moderne includ în sine o serie de instrumente și protocoale de comunicare, care pot fi interpretate de utilizator ca fiind un SMS ordinar, dar de fapt acestea pot fi mesaje ale sistemului de operare, de exemplu mesaje SMS prin protocolul RCS. Cu părere de rău, acesta nu pot fi deosebite ușor de mesajele SMS și pot crea confuzii utilizatorul;
RCS este un standard de comunicații pentru mesagerie (Rich Communication Services), care permite conversații dinamice, similare cu aplicațiile de mesagerie implicite (SMS) sau dedicate cum ar fi WhatsApp, WeChat, etc. Protocolul lucrează la nivel de transport date și nu reprezintă o mesagerie SMS garantată, expeditorul se poate prezenta și indica în rubrica expeditor orice număr.
Achiziționare cartele de reîncărcare
Nu accepta achiziționarea cartelelor de reîncărcare prin metode nesigure, altele decât cele autorizate, precum nu comunica codurile de reîncărcare a cartelelor cu scopul de a primi diverse premii, bonusuri sau facilități.
Securitatea online
Pentru informații privind securitatea online îți sugerăm să accesezi link-ul https://moldtelecom.md/ro/personal/SafeWeb . Aici vei găsi informații cu privire la Ghidurile de siguranță online, siguranța digitală și protecția copiilor în mediul online;
Pentru informații de suport, precum configurarea sau setarea dispozitivelor, utilizarea serviciilor și alte informații utile, îți recomandăm să accesezi https://moldtelecom.md/ro/Intrebari-frecvente
Pagini web neautorizate
Evitați accesarea paginilor web, care pot imita site-ul oficial www.moldtelecom.md
Moldtelecom nu solicită clienților săi, sub nici o formă, informații cu privire la coduri de reîncărcare, conturi bancare sau plata urgentă a unor sume de bani cu scopul de a oferi premii în cadrul vreunei promoții organizate de companie. .
Ca să te asiguri de veridicitatea informațiilor cu privire la promoțiile curente ale Moldtelecom, accesează pagina www.moldtelecom.md sau apelează gratuit Serviciul Suport Clienți la numărul scurt 1181.
În cazul în care identifici o tentativă de fraudă prin metodele enumerate mai sus sau oricare alt mijloc de comunicare ce conține un mesaj suspect, te rugăm să ne informezi despre aceasta printr-un e-mail la adresa fraud@moldtelecom.md sau la numărul 1181.
Noțiuni introductive:
Phishing
O tehnică de inginerie socială prin care utilizatorul primește mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor link-uri dubioase. De obicei mesajele sunt trimise de la adrese de mail similare cu cele al unor entități cunoscute (bancă, instituție publică sau de studii, companii de renume) utilizînd tehnici de email spoofing (falsificarea adresei de mail de expediere) și care conțin un link pentru confirmare/actualizare date sau verificarea unui mesaj necitit pe un portal extern. Cel mai des link-urile redirecționează către portaluri web asemănătoare cu ale entității din numele căruia a fost expediat mesajul Phishing cu intenția de a sustrage datele personale și de autentificare.
Aceste mesaje de asemenea pot fi expediate prin Mail, Notificare OS / navigator web, sau rețele de socializare.
Smishing (Phishing prin SMS)
Similar cu Phishing-ul are același scop doar că mesajul este expediat printr-un SMS sau prin platformele OTT de comunicare online (Viber, WhatsApP, Messenger, Google sau IOS).
Vishing
Apeluri false de la persoane care încearcă să pretindă a fi altcineva sau o persoană cunoscută care vă va cere prin diferite tehnici de convingere să le oferiți anumite date, informații sau chiar bani.
Hotărârea ANRCETI HA Nr. 1 din 21.01.2021
Paginile web prin intermediul cărora sunt accesate jocuri de noroc, care nu sunt autorizate în modul stabilit, vor fi blocate.
În conformitate cu Hotărârea ANRCETI Nr. 1 din 21.01.2021 „Furnizorii de servicii de comunicații electronice accesibile publicului vor asigura executarea prevederilor alin. (3) al art. 501 din Legea cu privire la organizarea și desfășurarea jocurilor de noroc nr. 291 din 16.12.2016, prin blocarea imediată a accesului utilizatorilor proprii la sursele cu conținut online, conform Listei paginilor WEB/platformelor/aplicațiilor, prin intermediul cărora sunt accesate jocurile de noroc, care nu sunt autorizate în modul stabilit, publicate de către Agenția Servicii Publice la adresa: http://www.asp.gov.md
Lista paginilor web/platformelor/aplicațiilor prin intermediul cărora sunt accesate jocuri de noroc, care nu sunt autorizate în modul stabilit: http://www.asp.gov.md/ro/node/6346
Combină avantajos serviciile dorite
Televiziune
Alege pachetul
Internet Fix
Alege pachetul
Telefonie Mobilă
Alege pachetul
Internet Mobil
Alege pachetul
Telefonie Fixă
Alege pachetul
123
lei
preţ standard
321
lei
preţ multiplay
321
lei
preţ Promo
Comandă
Fiecare a 2 lună de abonament gratuit, timp de 1 an!
Alege un abonament de Internet prin fibră optică, Internet+TV, Telefonie mobilă sau Internet mobil și 6 luni timp de 1 an, plata de abonament este 0 lei.
Serviciile Selectate
Televiziune
124 canale cu 28 HD
Internet
100 Mbps
Preţ
290 lei lunar
Perioadă Promo 6 luni
Vezi oferta StandartVezi oferta Promo
Serviciul livrare acasă este disponibil de luni până sâmbătă, între orele 9.00 şi 18.00.
Completează formularul de mai sus. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Back to top
Moldtelecom utilizează fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Afla în secțiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.