Pe 5 aprilie, în contextul marcării
Zilei Internaționale a cărții pentru copii și a
Săptămânii lecturii și cărții pentru copii, am realizat o donație de carte la
Bibliotecii Naționale pentru Copii „Ion Creangă” din Chișinău. Lotul de cărți a cuprins atât povești, cât și literatură de dezvoltare personală, educație financiară, public speaking și cărți interactive care folosesc realitatea augmentată, pentru incursiunea în lumea Universului.
La eveniment au participat elevii clasei a 5-a și a 6-a din cadrul Liceului Teoretic „Gheorghe Asachi” din Chișinău cărora
Directorul general, Alexandru Ciubuc, le-a vorbit despre compania Moldtelecom, importanța lecturilor care formează abilități practice și profesionale, cărțile preferate în copilărie și lecturile actuale:
„Cel mai frumos lucru pe care-l poți face de ziua ta, e să dăruiești. În acest an Moldtelecom celebrează 3 decenii de activitate în slujba celei mai mari comunități de abonați, iar precum știți, darul perfect sunt cărțile, oferite celor care sunt viitorul nostru, copii.
Am ales atât povești, cât și cărți de dezvoltare personală, lecturi de educație financiară, public speaking și robotică, fiindcă acestea formează abilități și cunoștințe prețioase, necesare într-o lume aflată într-o continuă schimbare. Consider că fiecare carte citită echivalează în cunoașterea unei noi persoane sau unei noi dimensiuni a lumii. Prin cărți devenim mai buni și mai înțelepți. Lecturile ne deschid mintea și sufletul, și ne permit să aducem contribuții importante în lumea în care trăim. Vă doresc, dragi copii, lecturi captivante”.
Împreună cu elevii, domnul Ciubuc a prezentat și avantajele cărților virtuale ilustrate pentru copii. Aceștia au avut posibilitatea prin intermediul cărții și a smartphoanelor să traverseze Sistemul Solar, să conducă un Rover pe suprafața Planetei Marte și să descopere fascinantele cratere ale Lunii.
„Eu consider că educația este pe primul loc, de aceea încerc să citesc mai multă literatură. Acasă am câteva cărți pe care abia aștept să le termin de citit și să vin la bibliotecă după câteva volume oferite de voi”, ne-a declarat Diana.
„Deși citesc puțin, evenimentul acesta m-a inspirat să fiu mai activ în lecturile mele. Cred că voi citi cărțile cu fotbaliști”, ne-a spus Ștefan.
Cu mulțumiri atât pentru donația de carte, cât și pentru discuția interactivă a venit
Directoarea Bibliotecii pentru Copii „Ion Creangă”, Eugenia Bejan:
„Suntem în Săptămâna lecturii și a cărții pentru copii, iar donația de carte a companiei Moldtelecom este una binevenită, care reprezintă o contribuție la dezvoltarea colecției de carte a Bibliotecii Naționale „Ion Creangă” pentru copii din Chișinău. Nu este primul proiect social în cadrul căruia suntem parteneri cu Moldtelecom și am aprecia mult ca, pe viitor, proiectele de acest gen să fie și mai multe”.
Despre cunoștințele formate prin intermediul lecturilor constante, precum și care sunt abilitățile necesare pentru o activitate virtuoasă în lumea marketingului, le-a vorbit elevilor
Directorul Departamentului de marketing, Rodica Hurmuzache:
„Cititul este o abilitate foarte importantă pe care trebuie s-o poată stăpâni copiii noștri, iar cel mai bun mod ca ei să deprindă acest frumos și util obicei e să fim noi un exemplu. Să citim zilnic lecturi care ne formează atât în plan personal, cât și profesional.
Cred cu fermitate că citind devenim mai buni şi căpătăm o mai mare putere de empatie, creativitate și suntem mai deschişi în faţa mai multor perspective, şi acceptăm mai multe puncte de vedere. De altfel, aceste abilități sunt imperative în orice domeniu, iar în marketing cu precădere. Respectiv, noi, la Moldtelecom, încurajăm lecturile și dezvoltarea profesională, iar donația de astăzi este o mică investiție în viitorul nostru frumos. Vă încurajez, copii, să citiți zilnic”.
Cărțile și lucrurile sunt modalități de apropiere a oamenilor și de solidarizare culturală a acestora, motiv pentru care evenimentul s-a încadrat perfect în contextul celebrării celor 30 de ani de activitate ai companiei Moldtelecom:
„Prin donația de carte Moldtelecom și-a propus creșterea accesului la carte și educație atât în rândul copiilor, cât și al adolescenților, precum și cultivarea dragostei față de lectură. În acest sens, le suntem recunoscători Bibliotecii Naționale pentru Copii „Ion Creangă” pentru că am putut desfășura acest proiect, dar și rețelei de librării „Bestseller” pentru sprijinirea inițiativei noastre”, a menționat
PR managerul, Ana Zatușevschi.
Fondul de carte al Bibliotecii Naționale pentru copii „Ion Creangă” din Chișinău, prin intermediul donației companiei Moldtelecom, sprijinită de Bestseller, a fost completat cu 100 de volume de povești și literatură de dezvoltare personală. Cu acest prilej, îndemnăm copiii și adolescenții să consulte colecția de carte nouă apărută pe rafturile Bibliotecii.